perjantai 2. lokakuuta 2009

Palmikkopipo

Pipo on tehty Novitan Teddy langasta. Ei kutita ja on mukavan pörheän näköistä. Ja koska lanka on paksua, niin tulosta syntyy todella nopeasti. Lanka on siis juuri minulle tehtyä:D Tarkoituksena on tehdä myös lapaset pipon pariksi uutta mustaa talvitakkia piristämään.

Pipon mallin näin jossain blogissa ja kuvan perusteella aloin kehitellä, miten juuri tuollainen palmikko tehdään. Äkkiä pääsin jyvälle tekniikasta ja olen tyytyväinen tähän malliin. Kavennukset piti ottaa pariin kertaa uusiksi (kapeni liian aikaisin) ja lopputulos oli todellinen yllätys, positiivinen sellainen. Juuri tuollainen siitä loppujen lopuksi pitikin tulla!

Pipossa on 5 palmikkoa

Kuva päälaelta

Ja sitten vielä tekijänsä päässä:)

2 kommenttia:

JP kirjoitti...

No eihän täällä taaskaan voi muuta kuin huokailla silmät pyöreinä... "...kuvan perusteella aloin kehitellä, miten juuri tuollainen palmikko tehdään. Äkkiä pääsin jyvälle tekniikasta..." Juu'u, näin tapahtuu myös mulla ja tosi usein! O_o Voi kääk, toiset ne vaan taitaa nämä hommat ja toiset taas ei millään. :/ Todella ihanan pipon olet saanut tehtyä ja vieläpä tuollainen ihanan ladymainen pinkki! <3

Merja kirjoitti...

No voi kiitos:) Todellisuudessa olen kyllä ihan surkea neuloja, kun sukankin kantapää pitää joka ikinen kerta neuvoa minulle ihan kädestä pitäen. Ja monta kertaa piti tuossakin pipossa pyytää apua, kun silmät karkasi jne:)

Mutta eilen aloitin jo tekemän myös pinkkejä lapasia, joten pian niistäkin kuvaa! (Tuo lanka on oikeesti ihan huippua, kun tulosta tosi nopeesti!)